Generelt

Dette området inneholder innstillinger for regnskapet til klinikken. Her settes blant annet korrekt kontonummer til enheten eller hver enkelt bruker, standard fakturainnstillinger og logo på faktura- og kvitteringsutskrifter.

Regnskapet kan organiseres i to forskjellige former. Enten ved at enheten (organisasjonen/klinikken) har felles regnskap eller ved at hver enkelt aktive bruker (behandler) har hvert sitt regnskap. I databaser med bare én aktiv bruker skal regnskapet være enhetens, altså ikke «egne regnskap». Hvilken form man ønsker å organisere en database med flere brukere avgjøres før programmet tas i bruk. Man kan ikke endre form fra egne regnskap til felles i ettertid. Det er mulig, men ikke anbefalt, å endre fra felles til egne regnskap.

 


 

Generell beskrivelse

 
  • Denne videoen viser en generell beskrivelse av området. Du vil få informasjon om hva de forskjellige innstillingene innebærer slik at du blir i stand til å konfigurere regnskapsinnstillingene etter behov.